Friday 6 May 2011

mY mini aQuarium Part I

inilah hobi aku sekarang.. tak kira la time bila.. waktu baru bangun dari tido.. waktu balik dari keje.. waktu nak tido.. waktu nak wat SD (nak mentioned gak ~~ ahakz)... aQuarium ni la tempat pertama yang akan aku singgah... bukan apa just nak make sure ikan2 aku nih semuanya dalam keadaan yang sihat.

bila da bela ikan nih baru aku tau.. susah jugak nak jaga ikan nih.. bukan stakat bagi makan and tukar air jer... nak kena bagi vitamin.. bagi ubat... jaga suhu air... pH air utk pastikan ikan2 tuh dapat hidup lama... hmmm.. skrg baru ta.. dulu ingatkan senang jer nak bela ikan... huhuhuhu

aku suka tgk ikan berenang bila aku rasa serabut. bukan apa bila tengok ikan nih berenang-renang... kejar mengejar boleh membuatkan aku rasa tenang.. tenang setenang-tenangnya.. baru la leh dapat ilham utk menulis... ekekeke

tapi masa ni ikan aku tak banyak.. masa nih yang ada cuma angel fish (warna putih), sunset platy (warna oren & kuning) dan ikan guppy + anak2.





nanti kalau ada masa aku upload gambar aQuarium aku yang terbaru... now da tukar aQuarium yang besar sikit dan penghuni yang lebih ramai... tapi dalam aQuarium yang baru nih angel tak der coz aku da bagi kat orang lain untuk jagakan...bukan per sbb dia notty sangat... suka buli geng2 ikan yang lain...

jumpa lagi nanti dalam mY mini aQuarium Part II...
bubbye... (*_*)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Tabung nak gi Holiday::.

Leave ur name and ur blog link here, i'll visit u back.. tq =)