Wednesday 4 May 2011

Wedding Lydia @ Temerloh


1st May, 4 biji kete konvoi ke Temerloh... bukan sbb nak gi makan gulai ikan patin... ikan patin??? hmm aku makan ke ikan patin?? hakhakahk... sebenarnya itu bukanlah tujuan utama kami... tapi kalau itu yang menjadi tujuan utama pown belum tentu lagi aku akan ikut.. almaklumlah.. aku nih bukannya reti makan ikan sungai... bukan setakat ikan patin... tapi segala jenis ikan air tawar, semuanya aku tak makan... huhuhu... ah, sudah... ikan patin plak yang jadik topik plak...

Di pendekkan citer, kami semua bertolak dari KL da nak dekat pukul 10 kalau tak silap la... padahal masa memula rancang nak gerak seawal pukul 9 pagi... tapi biasalah...JANJI MELAYU (hehehe.. org melayu jgn marah noo... aku pown org melayu jugak... sbb ramai yang guna ayat cam nih)... Sepanjang jalan tak der la yang besh sangat pown... cuma jadi sesuatu yang agak memalukan la.. (bagi aku agak memalukan la dan menjatuhkan kredibiliti seorang pemandu cam aku nih... ekekekeke)

Masa benti kat stesyen petronas karak aku isi minyak full tank... top up touch & go sbb aku tau jalan kompem jem punyalah... maklum ler hari tersebut hari cuti umum.. dan pastinya ramai yang nak menamatkan zaman bujang (da sampai musim mengawan kot... ekekekeke ~~ pepandai jer aku nih)

Sampai tol pertama tak ada masalah lagi coz lane smart tag penuh sesak... dalam hati terpikir baik la aku bayar tunai jer.. lagi cepat dan dalam masa yang sama aku terdengar suara-suara sumbang dari belakang.. "emma baik la ko masuk kat lane touch & go jer.. lagi cepat.." tanpa buang masa aku pun bagi signal tukar lane.. tapi biasa la.. jalan tgh jem mana der sapa nak bagi potong Q.. aku pown gunakan la skill selit menyelit.. puhh lepas.... settle masalah... kami teruskan perjalan sampai la tol yang ke 2 (tol rm3~~ tak tau la nama tol tu apa sbb mmg aku tak penah nak amik tau pown.. aku tau bayar jer.. hahahaha).. dekat tol yang ke 2 nih la aku dengan yakinnya masuk kat lane smart tag.. hahaha.. dengan konpiden tetiber aku jadi cuak sbb penghalang besi tuh tak terangkat pown.. masa tuh muka jadi kebas.. sbb malu... sambil dalam hati tertanya2 napa la penghalang besi tuh tak nak terangkat... touch & go baru jer top up.. sampai la budak tol tuh datang and dia suh aku reverse.. hahahaha. wat malu jer.. percubaan kali kedua... still tak boleh jugak.. bila di check rupanya smart tag aku tak ada bateri.. chet!! hampehh!! masa tuh rasa cam nak campak smart tag tuh jauh2.. hahahaha (sbnrnya tak nak mengaku silap sbb tak check bateri smart tag awal2.. hahaha ~~ padan muka aku!)

Kami semua teruskan perjalanan cam biasa.. sampai kat temerloh.. terpusing2 cari jalan.. tapi berkat kesabaran semua akhirnya sampai jugak kami kat kenduri diya.. alah diya come berbayu songket warna kuning... hetty kos endang sangat.. hahahaha (jgn marah diya.. ~~~ gurau jerk...!)

ini lah dia wajah hetty kos endang tuh.. comei kan??? teruja tengok baju pengantin diya yang cantik tuh.. sarat dengan manik2.. cantik sangat...


madir & ikin.. ambik berkat kat tepi pelamin.. tak dapat duduk kat kusi pengantin dapat begambar kat tepi pown jadik ler.. ekekekeke



bila sampai jer biasalah akan ada orang yang akan cari pelamin.. sapa lagi.. kalau bukan en madir.. dia nih pantang nampak pelamin.. ini pown nasib baek dia tak heret ikin naik pelamin diya.. cuma sekadar amik berkat kat tepi pelamin jer.. tak per.. sampai seru nanti.. jgn lupa jemput geng2 QA gi wedding ko kat Sabah yer madir.. flight ticket 2 ways fully sponser by madir dan pasangan kan? kan? kan? hehehehe besh..! besh..! besh..!

gambar2 kami selepas makan dan sebelum ketibaan pengantin:


mira a.k.a boogie yang ngah sibuk cari cendol kat dalam mangkuk..! ikmal bergaya maskulin dengan magkuk cendol sambil bersandar and wat muka yang kunon2 'cool' hakhakhak...



haaa.. baru la ada muka aku kat situ.. ekekekek mira a.k.a boogie masih sibuk dengan mangkuk cendol dia tuh.. sedap gamaknya.. rasa rugi plak tak rasa cendol tuh...


tetiba dengar bunyi kompang di palu.. ntah bila diya kuar aku pown tak tau.. tgk2 dia dah sambut kedatangan pengantin lelaki.. segak dan anggun bergaya dalam busana "Mak Mertua" nya.. almaklum la.. baju diya & boboy dibuat khas oleh mak mertuanya... agaknya masa aku kawen ti boleh tempah tak ngan mak mertua diya??? hahahaha ~~ glamer gitu...






adoi.. kepala sapa la nih.. sib baik tak halang muka pengantin..




sambil tunggu pengantin santap.. masing2 bawak diri.. huh panas... ada sorang member nih siap tackle makcik... dengan harapan makcik tuh ada anak dara comei... betoi2 buaya... ekekeke.. ngan makcik pown jadik gak....




dah puas kami dok berpanas kat luar baru masuk dalam umah. kat dalam ada pelamin kedua rupanya. hahaha masa nih la ada org yang teringin nak rasa cam ner rasanya duduk kat atas pelamin.. tak per.. kita bagi chance kat dia untuk rasa cam ner rasanya duduk atas pelamin.. walaupun bukan pelamin utama.. hakhakhak...


bukan stakat posing jer atas pelamin kedua lydia.. ada yang siap landing.. tak tau la nape.. nak kata dia drive dari KL ke Temerloh tak plak.. orang lain yang drive.. tapi dia plak yang penat lebih.. ekekekeke





cik rose sekeluarga di satu sudut sambil menunggu masa utk serbu pelamin utama pengantin


disebabkan pengantin ambik masa yang lama masa makan habis kami kerjakan pelamin kedua pengantin... ekekeke...






akhirnya masa yang ditunggu2 tiba jugak... lama betul pengantin nih makan.. sampai jugak turn kami yang ambik gambar kenangan dengan pengantin.
"rombongan cik rose bergambar bersama pengantin"









lepas bergambar ngan pengantin ahli rombongan cik rose sempat merembat lauk2 pengantin.. iskh... iskh.. iskh.... buruk lantak sungguh depa nih... hakhak



madir yang sibuk tengah gigit ekor udang
tgk la tangan madir.. mana 1 la yang dia nak capai.. belah kiri ke belah kanan.. ekekeke

mira a.k.a boogie ngah tersenyum manis.. bukan apa ngah cover nak ambik udang pengantin yang ada kat depan dia tuh sebenarnya...


hahaha baek punya ushar... semoga berjaya cik...!



haaaa.. itu dia... tangan cik mira a.k.a boogie nih da berjalan menuju ke arah udang pengantin...


hahahaha.. cik mira a.k.a boogie ni la rupanya yang mengagih-agihkan udang pengantin kepada yang lain.. ekekeke kantoi sudah... hahahaha



gambar terakhir sebelum rombongan cik rose meninggalkan majlis:









lepas kenduri 3 biji kereta terus menuju ke kuantan.. aku lead journey kali nih.. ikmal n kak as follow blakang.. tapi penat betul sementara nak sampai kuantan.. jalan jemm daaa... adoi.. lenguh pungkok...

sesampainya kami di kuantan.. pantai adalah lokasi yang kami tuju:







kak as ngan tini yang ngah tunggu turn nak beli aiskrim mcd... hahaha datang kuantan semata-mata nak Q beli aiskrim and lepak kat mcd.. kat KL pown ada.. huhuhu

Skandal terbaru onne..!






Dinner: we had a great dinner... makan kat beserah.. tapi yang paling besh our dinner nih fully sponsored by...... MR ONNE.. tq onne sbb blanja kami semua... lihatlah wajah2 yang tersenyum kegembiraan:







Tapi sayangnya gambar2 food tak sempat nak ambik.. bukan apa.. bila food sampai jer semua serbu.. tak sempat nak snap even 1 pic pown... nampak sangat semuanya tengah lapar.. hehehe...

Pas selesai makan kitorang smua gerak balik.. alhamdulillah.. perjalanan lancar cuma masa otw balik hujan lebat n ada banyak eksiden. aku sampai KL dalam kul 1 lebih.. even badan penat sangat... tapi yang penting enjoy and happy..! (*_*)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Tabung nak gi Holiday::.

Leave ur name and ur blog link here, i'll visit u back.. tq =)