Saturday 12 November 2011

Buat Mak Tersayang

Hari ni genap umur mak 60 tahun.. Rasanya masih banyak yang belum aku tunaikan sebagai seorang anak untuk membahagiakan kedua ibu bapa ku. Mampukah aku dan sempatkah aku?

Ya Allah... aku ingin menjadi seorang anak yang sentiasa menyenangkan hati kedua orang tua ku... Aku ingin menjadi seorang anak yang taat akan kedua orang tuanya.. Aku ingin menjadi seorang anak yang dapat menabur bakti kepada kedua orang tuanya...

Ya Allah.. aku pohonkan dariMU, KAU tempatkanlah kedua orang tua ku dibawah lindunganMU... sesungguhnya aku amat menyanyangi mereka.... Walaupun aku tak pernah mengata yang aku sayangkan mereka, tapi sesungguhnya aku terlalu menyanyangi mereka Ya Allah...

Ya Allah.... serasa melaut kesalahan aku kepada mereka... KAU panjangkanlah usia mereka Ya Allah.... kerana aku masih belum puas mendapat kasih sayang dari mereka... Kerana aku masih belum cukup berbakti kepada mereka.. KAU kurniakanlah mereka dengan kesihatan yang baik kerana aku masih belum mampu untuk menunaikan permintaan mereka untuk ke Tanah Suci...

Ya Allah... hanya ENGKAU yang mengetahui apa yang telah KAU aturkan untuk hamba-hambaMU... Perkenankanlah doa hambaMU yang kerdil ini.... Amin..

Mak,

Aku lahir tanpa apa-apa,
Engkaulah yang mengajariku segalanya,
Membesarkanku dengan segala upaya,
Berharap aku kan jadi orang yang berguna..

Ketika aku menangis dalam takut,
Engkaulah yang menenangkanku..
Dan ketika aku jatuh sakit,
Engkaulah yang selalu berada di sampingku..

Engkau menegurku ketika aku salah,
Engkau mengingatkanku ketika aku lupa,
Engkau menghiburku ketika aku sedih,
Engkaulah yang menyembuhkanku ketika aku terluka..

Kini aku telah dewasa,
Berusaha mengejar dan meraih cita-cita,
Berharap kan menjadi orang yang berguna,
Demi mewujudkan harapan dan impian keluarga..

Terima kasih ibu,
Engkaulah segalanya bagiku,
Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa,
Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa...

Doa buat Ibu Bapa:

Bismillah hirrahman nirrahim

رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ

"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab"

Maksudnya:
"Ya Tuhan kami, berilah keampunan kepadaku dan kedua-dua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)”

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Tabung nak gi Holiday::.

Leave ur name and ur blog link here, i'll visit u back.. tq =)