Sunday 6 November 2011

Sekitar Aidil Adha 2011

Aidil Adha tahun nih sama jer macam tahun-tahun lepas. Walaupun Aidil Adha selalunya tak berapa meriah kalau nak dibandingkan dengan Hari Raya Aidil Fitri, tapi saat-saat macam nih memang ditunggu-tunggu sebab masa nih la nak berkumpul semua adik beradik. Tapi tahun nih, kakak aku sorang tak balik, so tak dapat la aku jumpa dengan anak sedara aku si ahmad tuh.. tak per, tak ada rezeki nak jumpa masa nih, mebi akan jumpa pada masa yang lain.

Ini adalah suasana sekitar menyediakan juadah untuk menyambut Aidil Adha. Menu wajib yang mesti ada adalah Ketupat Pulut. Walaupown famili aku da lama menetap kat Pahang tapi memandangkan mak ayah aku berasal dari Kedah, so memang ketupat pulut da menjadi menu wajib kat umah aku.

inilah sarung ketupat pulut - daun palas

Ini plak sarung ketupat yang da di isi dengan pulut dan da masak
Sedia untuk di ngap...!
 Menu untuk hari raya Aidil Adha tahun nih western sikit. Tahun nih adik aku buat sphagetti... meat ballnya pown buat sendiri... First time aku buat meat ball, sblm nih aku tak pernah pown tau macam mana nak buat meat ball.. nih baru jer taw... puas aku mengentel daging dan mengoreng meat ball dan inilah hasilnya:



Ini plak, anak-anak sedara yang tengah menikmati sphagetti. Tak padan ngan kecik sibuk nak makan sphagetti guna chopstik. hehehehe... kiri kanan tangan pegang chopstik... walaupown pegang chopstik tuh salah, tapi syed haziq tetap jugak berjaya memasukkan spahegetti dalam mulutnya... good try my nephew..!




Ini plak si abang, Syed Haddad...wah... da reti makan guna chopstik.. masa raya Aidil Fitri sebelum nih tak reti lagi nak pegang chopstik, tapi kali nih da pandai makan guna chopstik... 



Selain dari spaghetti, kitorang ada buat soto jugak... bukan apa soto nih untuk ayah tersayang... al maklum la... ayah aku tak makan spaghetti... spaghetti tuh ayah aku tak makan sbb sblm rebus dia keras macam lidi penyapu.. sbb tu la kitorang buat menu lain untuk ayah. Walaupown sambutan agak sederhana, tapi kitorang sumer happy and kekenyangan sbb banyak sangat makanan....

Sampai sini dulu... Selamat menyambut hari Raya Aidil Adha untuk semua...

Babai.. (*_*)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Tabung nak gi Holiday::.

Leave ur name and ur blog link here, i'll visit u back.. tq =)