Saturday 12 November 2011

M.A.I.D - Suri Ryana


Terdesak untuk melucutkan gelaran penganggur yang disandangnya, Noorul rela dalam terpaksa menjawat jawatan sebagai pembantu rumah kepada Harris Tan Sri Hamdan. Sikapnya yang cepat gelabah sering mengundang kemaraha Harris, si cerewet tahap gaban hingga menyebabkan Noorul menggelarnya Mr. F (fussy).

Daripada berbalas-balas nota berkaitan dengan kerja pada awalnya, boleh pula mereka makan semeja.

Fitnah yang melanda menyebabkan Noorul dan Mr. F terpaksa disatukan. Siapa punya angkara? Asyraf? Musuh perniagaan Tan Sri Hamdan?

Serabutnya Noorul hanya Allah yang tahu. Dia terpaksa berhadapan dengan Puan Sri Kirana yang enggan menerimanya sebagai menantu, Elisa - perempuan 'plastik' yang tergedik-gedik memburu cinta Mr. F, Nurina - bekas kekasih Mr. F yang pulang semula ke Malaysia untuk menagih kembali cinta Mr. F dan si petualang yang mengharu-birukan hidupnya.

Apakah perisai Noorul untuk menghadapi pancaroba ini? 'Kuali'? 'Sudip'?

Harga: RM 26 (Sem. Malaysia)/ RM 29 (Sabah & Sarawak)

mY personal comment:

Cerita M.A.I.D nih I follow since belum diterbitkan lagi. Masa tuh I baca kat Novel2u. Cerita nih memang menarik. Masa novel belum di keluarkan, I tak sabar2 nak tunggu penulis sambung episod yang seterusnya. Tapi biasa la kan, baca online nih bukan sampai ending. Kalau nak tau ending kena la beli novel. But, once da tau novel da diterbitkan, lantas I pegi kedai buku... tapi malangnya novel yang I cari da "OUT OF STOCK". Hadoi... stress taw.. novel yang betul2 I nak da habis...  2 3 kali jugak la I tawaf kat 2 3 tempat kedai buku semata-mata nak cari novel nih... Usaha kan tangga kejayaan. hehehehe.... Finally, dapat jugak beli novel nih untuk koleksi peribadi.

Berbalik pasal novel nih, jalan cerita dia menarik.. Suka baca part bila Noorul da kawin ngan Harris. Even da kawin tapi still lagi macam majikan dan pekerja padahal dalam hati masing-masing da ada taman terhadap satu sama lain. Sampai la satu hari, Harris ikut Noorul balik kampung, rahsia hati masing2 terbongkar dan mereka rupanya saling sayang menyayangi..

Tapi tu la... bila dah saling sayang menyayangi nih, timbul plak masalah dan dugaan baru... mujur lah Harris dan Noorul pandai mengawal keadaan dan situasi

Elisa - perempuan tergedik-gedik yang kejar cinta Harris sampai sanggup membuat apa saja untuk mendapatkan Harris walaupown dia tau apa yang dia buat merupakan satu kesalahan.

Nurina - Sangat menyayangi Harris, tapi pernah pergi tinggalkan Harris dan Harris kecewa dengan pemergian Nurina. Nurina pulang ke Malaysia dengan harapan untuk meraih cinta Harris, tapi sayang saat itu cinta Harris telah beralih arah pada Noorul.

Sapa2 yang belum baca novel nih, dapatkan segera sbb novel nih besh.. tak rugi beli novel nih.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.::Tabung nak gi Holiday::.

Leave ur name and ur blog link here, i'll visit u back.. tq =)